خانه / مقالات اموزشی

مقالات اموزشی

شبه عناصر before و after در CSS

before یک محتوای element تولید شده است که نشانگر اولین child یک abstract styleable در element مربوطه است. محتوای وارد شده با استفاده از ::before قبل از محتوای دیگری در element وارد میشود و بطور default بصورت درون خطی نشان داده میشود. ارزش محتوا با استفاده از content property تعیین میشود. برای مثال، فرض کنید که شما یکblockquote با چند متن دارید. شما میتوانید با استفاده از ::before چند علامت چنگک (علامت نقل قول) را قبل از متن اصلی وارد ...

ادامه مطلب

متد های مورد استفاده در کلاس scanner

در قسمت پیشین دیدیم که به چه نحوی می توان یک شیئ از روی کالس Scanner ساخت و آن را در برنامه خود مورد استفاده قرار داد. در این قسمت قصد داریم به مباحث تکمیلی این کالس بپردازیم. خیلی اوقات در برنامه نویسی پیش می آید که ما از کاربر انتظار داریم تا فقط داده ای که از وی خواسته شده است را وارد برنامه کند. به عبارت دیگر زمانیکه از کاربر می خواهیم که در بخشی مثالً کد ملی ...

ادامه مطلب

معرفی کلاس scanner

در طراحی برنامه های کاربردی زمان های بسیاری برای ما پیش خواهد آمد که نیاز داریم تا کاربر بخشی از اطالعات ورودی را از طریق صفحه کلید وارد برنامه کند تا بر اساس اطالعات ورودی، برنامه طراحی شده نتیجه مرتبط را به کاربر اعالم کند. برای این منظور می بایست با کالس Scanner در زبان برنامه نویسی جاوا آشنا شویم. در حقیقت این کالس در API زبان برنامه نویسی جاوا طراحی شده است و ما صرفاً با Import کردن این ...

ادامه مطلب

نحوه نام گذاری متغییر های جاوا

مطلب جدیدی که در این آموزش قرار است فرا بگیریم نحوه صحیح نامگذاری متغیر ها است. عالوه بر این تک تک اجرای تشکیل دهنده یک برنامه را مورد بررسی قرار خواهیم داد. از این رو اینکار را در قالب پروژه ای که قرار است بنویسیم انجام خواهیم داد. در جلسه آموزشی نهم پروژه ای به صورت زیر تعریف کردیم: فرض کنیم که در یک برج مسکونی زندگی می کنیم و علیرغم اینکه مدیر ساختمان از سکنه درخواست کرده است که ...

ادامه مطلب

محاسبه وزن خود در دیگر سیارات با لستفاده از operator های جاوا

سناریویی که در این جلسه قرار است بر آن اساس یک برنامه بنویسیم به این شکل است که می خواهیم وزن کنونی خود را که روی کره زمین قرار داریم را وارد برنامه کرده سپس ببینیم که وزن ما روی سیارات دیگری مثل مشتری و زحل چه قدر است. th 9 بر اساس روشی در که در جلسه اول آموزش توضیح داده شد یک پروژه جدید جاوا به نام Session به معنی جلسه نهم ایجاد می کنیم و یک Class ...

ادامه مطلب

اشنایی با Operator ها در جاوا

پس از آن که در دو جلسه گذشته با string ها در زبان برنامه نویسی جاوا آشنا شدیم، اکنون می توانیم با استفاده از Operator ها یا همان اعمال ریاضیاتی مثل جمع و تفریق و غیره مقادیر متغیر های متفاوتی را در تعامل با یکدیگر قرار دهیم. فرض کنیم که ما یک متغیر از جنس int تحت عنوان studentNumberداریم. مقدار اختصاص داده شده به متغیر ما ۱۲۱ می باشد: int studentNumber = 121; حال اگر بخواهیم عددی مثل ۱۱ را ...

ادامه مطلب

محیط برنامه نویسی اکلیپس

دوره آموزش جاوا در این جلسه پیش از تکمیل مبحث String ها در زبان برنامه نویسی جاوا می خواهیم یکی از خصوصیات کلیدی محیط برنامه نویسی اکلیپس را مورد بررسی قرار دهیم. این خصیصه نام های مختلفی همچون Auto Complete, Code Assist, Code Completion, Content Assist دارد. به طور خالصه اگر بخواهیم در حین کدنویسی از خود محیط برنامه نویسی اکلیپس کمک بگیریم می توانیم از ترکیب کلید های Ctrl و Space استفاده کنیم. با این کار زمانیکه ما در ...

ادامه مطلب

انواع Reference Type

پس از آشنایی با انواع متغییر ها از جنس Primitive Type حال نوبت به آشنایی با یکی از معروف ترین انواع Reference Type ها تحت عنوان String می رسد. اگر به خاطر داشته باشید در اولین برنامه جاوا که طراحی کردیم عبارت In the Name of God را در یک String ذخیره ساخته سپس آن را نمایش دادیم. عناصر تشکیل دهنده String ها کاراکترها، اعداد و عالئم می باشند که با کنار یکدیگر قرار گرفتن یک جمله را تشکیل می ...

ادامه مطلب

متغییر ها در جاوا

دوره آموزش جاوا حال که اولین برنامه جاوای خود را نوشتیم و جمله In the Name of God را روی صفحه مانیتور به نمایش در آوردیم نوبت به فراگیری Variable ها در زبان برنامه نویسی جاوا می رسد. در واقع Variable ها یا متغییر ها عناصری در زبان برنامه نویسی می باشند که می توانند داده را در خود ذخیره سازند. داده در یک Variable این قابلیت را دارا است که در هر زمانی توسط برنامه نویس یا کاربر تغییر ...

ادامه مطلب

کامنت ها و خطا ها در جاوا

دوره آموزش جاوا پس از آشنایی با مفاهیم شئی گرایی در برنامه نویسی، دو مسئله ای را که می تواند برای برنامه نویسان مبتدی مفید واقع شود را مطرح خواهیم کرد. این دو مسئله عبارتند از Error هایی که ما در برنامه نویسی با آن ها مواجه خواهیم شد و همچنین نحوه Comment کردن یا مخفی کردن بخشی از اطالعات. در مقدمه این سری از آموزش های زبان برنامه نویسی جاوا، توضیح مختصری از Error ها یا مشکالتی که برنامه ...

ادامه مطلب
علی طاهری آموزشگاه طراحی سایت نوین آی تی 021-88283800 info(@)novin-it.net